블로그 이미지
Every unexpected event is a path to learning for you.

카테고리

분류 전체보기 (2731)
Unity3D (814)
Programming (474)
Server (33)
Unreal (4)
Gamebryo (56)
Tip & Tech (228)
협업 (57)
3DS Max (3)
Game (12)
Utility (136)
Etc (96)
Link (32)
Portfolio (19)
Subject (90)
iOS,OSX (51)
Android (14)
Linux (5)
잉여 프로젝트 (2)
게임이야기 (3)
Memories (20)
Interest (38)
Thinking (38)
한글 (30)
PaperCraft (5)
Animation (408)
Wallpaper (2)
재테크 (18)
Exercise (3)
나만의 맛집 (3)
냥이 (10)
육아 (16)
Total
Today
Yesterday
03-29 00:00

"A script behaviour (script unknown or not yet loaded) has a different serialization layout when loading.(Read 48 bytes but expected 88 bytes) 
Did you #ifdef UNITY_EDITOR a section of your serialized properties in any of your scripts?"


위와 같은 에러가 나서 찾아 보니 여러가지 이유로 뜨는 문제라 수정하기 힘들었는데,

내 경우는 


Resources.LoadAsync(string path); 의 path에 string.Empty(or null) 값을 넣었더니 위와 같은 에러가 났다.


path가 string.Empty(or null)면 예외처리 함.



[참조] https://issuetracker.unity3d.com/issues/serialized-scriptable-object-works-in-the-editor-but-not-in-the-build

[참조] https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Resources.LoadAsync.html

반응형
Posted by blueasa
, |