블로그 이미지
Every unexpected event is a path to learning for you.

카테고리

분류 전체보기 (2731)
Unity3D (814)
Programming (474)
Server (33)
Unreal (4)
Gamebryo (56)
Tip & Tech (228)
협업 (57)
3DS Max (3)
Game (12)
Utility (136)
Etc (96)
Link (32)
Portfolio (19)
Subject (90)
iOS,OSX (51)
Android (14)
Linux (5)
잉여 프로젝트 (2)
게임이야기 (3)
Memories (20)
Interest (38)
Thinking (38)
한글 (30)
PaperCraft (5)
Animation (408)
Wallpaper (2)
재테크 (18)
Exercise (3)
나만의 맛집 (3)
냥이 (10)
육아 (16)
Total
Today
Yesterday
03-29 07:22

using Microsoft.Win32;  // RegistryKey 사용을 위해 추가

namespace RegTest
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        // 레지스트리 가져오기
        private string getReg(string regVal)
        {
            RegistryKey reg = Registry.LocalMachine;
            reg = reg.OpenSubKey("Software\\myProgram", true);
            if (reg == null)
                return "";
            else
                return Convert.ToString(reg.GetValue(regVal)); // 값 검색
        }

        // 레지스트리 쓰기
        private void setReg(string regKey, string regVal)
        {
            RegistryKey reg = Registry.LocalMachine;
            reg = reg.CreateSubKey("Software\\myProgram",
                   RegistryKeyPermissionCheck.ReadWriteSubTree);
            reg.SetValue(regKey, regVal, RegistryValueKind.String);
            reg.Close();
        }

        // 등록 버튼
        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string regKey = textBox1.Text;
            string regVal = textBox2.Text;

            setReg(regKey, regVal);
           
        }

        // 읽기 버튼
        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string regKey = textBox1.Text;
            textBox2.Text = getReg(regKey);
        }
    }
}

출처 : http://blog.daum.net/starkcb/165

반응형
Posted by blueasa
, |