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[링크] https://github.com/unity3d-jp/UnityChanToonShaderVer2_Project

 

GitHub - unity3d-jp/UnityChanToonShaderVer2_Project: UnityChanToonShaderVer2 Project / v.2.0.8 Release

UnityChanToonShaderVer2 Project / v.2.0.8 Release. Contribute to unity3d-jp/UnityChanToonShaderVer2_Project development by creating an account on GitHub.

github.com

 

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The saved objects are handled on the native side, and there is no way I know of to hook into that side of Unity.


As an aside, here's an example of using an extension to track such a quality:

I would create a an extension for Object which stores all saved objects, something like this:

  1. public static class ObjectExtension {
  2.  
  3. private static List<Object> savedObjects = new List<Object>();
  4.  
  5. public static void DontDestroyOnLoad(this Object obj){
  6. savedObjects.Add(obj);
  7. Object.DontDestroyOnLoad(obj);
  8. }
  9.  
  10. public static void Destory(this Object obj){
  11. savedObjects.Remove(obj);
  12. Destory(obj);
  13. }
  14.  
  15. public static List<Objects> GetSavedObjects(){
  16. return new List<Objects>(savedObjects);
  17. }
  18. }
  19.  

Now, to save the object you'll have to use this.DontDestroyOnLoad(); instead of the normal DontDestroyOnLoad(this);

EDIT:

I started looking into this and found that setting a GameObject's hideflags to HideFlags.DontSave means (as far as I can tell) the same thing as DontDestroyOnLoad, except that none of Unity's functions (Update, etc.) are called. The one with hideflags might also leak if not destroyed manually...

Finding GameObjects with its hideFlags set to DontSave is trivial.

 

 

 

[출처] https://answers.unity.com/questions/544886/find-objects-with-dontdestroyonload.html

 

Find objects with DontDestroyOnLoad - Unity Answers

 

answers.unity.com

 

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[링크] https://mogora.tistory.com/271

 

윈도우 탐색기에 브라우저 탭 기능 추가하기 'Qttabbar'

윈도우 탐색기는 PC 사용 시 가장 많이 사용하는 기능으로 파일을 열거나 복사하기 위해 수시로 탐색기를 열고 닫게 됩니다. 작업을 하기 위해 탐색기를 여러개 열어 사용하다 보면 복잡해진 탐

mogora.tistory.com

 

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이메일 수/발신 시 이전의 메일 이력에 의한 [기타 주소록]의 캐시로 인해

수신 이메일에서 발신자 이름이 주소록에서 설정한 이름과 다르게 표기될 수 있습니다.

이를 해결하려면 발신자 계정의 주소록에서 [기타 주소록]을 삭제하면 해결됩니다.

 

 

1. Chrome을 실행하고 로그인 후 우측 Google 앱 을 클릭합니다.

Google앱

 

2. 주소록을 클릭합니다.

 

3. 좌측 하단에서 [기타 연락처]를 클릭합니다.
4. 우측의 연락처 목록 중 임의로 하나의 계정을 선택합니다.
5. 상단의 아래 화살표를 클릭합니다.
6. [모두]를 클릭합니다.


7. 모든 주소록이 선택되면, 상단의 메뉴를 클릭합니다.
8. [삭제]를 클릭합니다.


9. 팝업창이 나타나면 [삭제]를 클릭합니다.

 

 

[출처]

https://pdi-mz-support.zendesk.com/hc/ko/articles/360057401911--Gmail-%EA%B8%B0%ED%83%80-%EC%A3%BC%EC%86%8C%EB%A1%9D-%EC%82%AD%EC%A0%9C%ED%95%98%EA%B8%B0

 

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