블로그 이미지
Every unexpected event is a path to learning for you. blueasa

카테고리

분류 전체보기 (2794)
Unity3D (852)
Programming (478)
Server (33)
Unreal (4)
Gamebryo (56)
Tip & Tech (185)
협업 (11)
3DS Max (3)
Game (12)
Utility (68)
Etc (98)
Link (32)
Portfolio (19)
Subject (90)
iOS,OSX (55)
Android (14)
Linux (5)
잉여 프로젝트 (2)
게임이야기 (3)
Memories (20)
Interest (38)
Thinking (38)
한글 (30)
PaperCraft (5)
Animation (408)
Wallpaper (2)
재테크 (18)
Exercise (3)
나만의 맛집 (3)
냥이 (10)
육아 (16)
Total
Today
Yesterday

[증상]

다른 브랜치에서 작업을 끝내고 'Merge XXX into current branch'를 했는데,

Conflict가 나서 Resolve using 'Theirs'를 하니 제목과 같은 에러가 남.

그래서 Resolve using 'Mine'을 해봤는데 그래도 똑같은 에러가 나면서 처리가 안됨.

 

검색을 좀 해보니 충돌(Conflict)난 파일이 삭제된 파일이라 Resolve로는 해결이 안되는 것 같다.

그래서 설명해준대로 아래와 같은 방법으로 진행함. 

 

[해결방법]

1. 위 에러가 뜨는 파일 선택(여러개면 같이 선택)

2. 마우스 우클릭 - Remove

3. Remove 해도 파일이 사라지지 않고 그대로 선택된 상태(그대로 유지)

3. 마우스 우클릭 - Mark Resolved

 

 

[출처] stackoverflow.com/questions/53227144/cannot-resolve-conflictsapplication-is-locking-files

If you've already checked your .git/index.lock file, then you are likely seeing a SourceTree bug. See jira.atlassian.com/browse/SRCTREEWIN-2366

The bug occurs when either the "Mine" change or the "Theirs" change is a file deletion. Trying to "Resolve using 'Mine'" or "Resolve using 'Theirs'" (respectively), which should result in a file deletion, will give you this error instead.

One workaround (on Windows) is to select the all the conflicted files you want to resolve this way, right click, and select "Remove". The files will (strangely) not change status or disappear, but should remain selected. Right click again, and select "Mark as resolved". This will delete them correctly and resolve the conflict.

반응형
Posted by blueasa
, |